Pre zákazníkov sú tu nielen počas osláv, ale vždy, keď ich zastihne „mlsná“. Aj preto si cukrári z Víkendového mlsania prehodili víkend. Sobotu a nedeľu naplno pracujú, prvé dva pracovné dni oddychujú - nepečú. V seriáli, ktorý vám prinášame na našom blogu zo sveta obalov, zbierame príbehy slovenských a českých výrobcov a ich produktov. Z vianočného pečenia pre blízkych a známych sa stal full-time. Cukrári majú podľa Marianny a jej priateľa náročnú prácu, ale za to krásnu a hlavne sladkú. Tam, kde sú, ich dostala pozitívna odozva od okolia a to, čo ich drží pri pečení a ženie vpred je spokojnosť ich zákazníkov.
Cukrári, ktorí doma nemajú rúru
Evergreeny, ktoré nikdy nevyjdu z módy
Cukrári z Víkendového mlsania pečú radi všetko
Koláče pasovali do krabičiek, nie krabičky ku koláčom
Aké obaly využívajú cukrári z Víkendového mlsania?
Cukrári, ktorí doma nemajú rúru
„Doma nemáme ani len rúru,” začína rozprávanie zvesela Marianna, „kováčová kobyla chodí nepodkutá je preto pri nás 100%-ná pravda.“ Marianna sa rada „motkala v kuchyni“ a piekla občas na rodinné oslavy, jej priateľ Miroslav mal k vareniu ako profesionálny kuchár blízko tiež. Myšlienka Víkendového pečenia tak u nich vznikla akosi prirodzene. „Odkedy sme začali piecť obaja, nevenujeme sa ničomu inému. Víkendové mlsanie nám berie 110 % času,“ s úsmevom dodáva Marianna.
Spraviť si radosť koláčmi je tá najlepšia vec na svete.
V práci ale netrávia len víkendy, ako by sa podľa ich názvu mohlo zdať. Pracovný týždeň im začína v stredu pečením. Od štvrtku sa ich práca delí na ďalšie pečenie, ale už aj rozvoz. Takto ťahajú až do nedele, ktorá je pre cukrárov koncom ich pracovného týždňa: „Pondelok a utorok sa u nás nepečie, ale oddychujeme, ak sa to tak dá nazvať. V rámci možností je toto náš víkend.“
Cukrári došli so svojou logistikou ďaleko a ľudia si zvykli neobjednávať zákusky len na špeciálne príležitosti. „Ak niekoho chytí mlsná, sme tu pre našich zákazníkov. A ak je to v našich silách, koláčiky dovezieme ešte v deň objednávky. Spraviť si radosť koláčmi je tá najlepšia vec na svete,“ vysvetľuje Marianna.
Ideálne krabičky sme našli v packpack.sk a zaujímavé je, že sme koláče pasovali do krabičiek a nie krabičky ku koláčikom,“
Evergreeny, ktoré nikdy nevyjdu z módy
Veľká koncentrácia cukrárov a konkurencia poháňa Mariannu a Miroslava z Víkendového mlsania stále dopredu. „Konkurenčné prostredie je pre nás veľmi dobré. Nenechá nás zaspať na vavrínoch a vo veľa veciach sa posúvame oveľa rýchlejšie, aby sme mohli byť stále krok popredu.“
„Nehynúci punčák, dobrá doboška alebo medový krémeš“ sú síce evergreenmi, ktoré tu podľa Marianny vždy boli a budú, cukrári z Víkedového mlsania však reagujú na aktuálne trendy. Svadobné torty hlásia návrat k prírode, greenery štýlu a boho štýlu, čo znamená veľa živých kvetov a ovocia.
K spomínaným tradičným sladkostiam sa pridávajú aj tie modernejšie ako napríklad tartaletky so slaným karamelom alebo s mangovo-kokosovou náplňou. Hlavné ingrediencie sú číro slovenské produkty a láska k sladkému Nielen reakcia na to, čo je aktuálne, je ale pre Víkendové mlsanie typická.
Cukrári využívajú kvalitné suroviny: „Snažíme sa piecť z pravého masla, ktoré nám vyrábajú Levické mliekárne, slovenské orechy máme z východu a výborný med od slovenského medára. Potrpíme si na kvalitu, preto naše torty a koláče chutia a my hovoríme, že aj spievajú.“
Potrpíme si na kvalitu, preto naše torty a koláče chutia a my hovoríme, že aj spievajú.
Cukrári z Víkendového mlsania pečú radi všetko
Každý koláč pre nich znamená iný postup, iné ingrediencie. Všetko si pretvorili na svoj obraz a pečenie ich naozaj baví. Dokonca aj keď nepečú, radi si sadnú v pokoji ku káve a koláču.
Koláče pasovali do krabičiek, nie krabičky ku koláčom
Nevlastia cukráreň. Koláče rozvážajú z výroby priamo svojim zákazníkom. Zvolili si túto unikátnu cestu, ktorú zatiaľ nik iný ako službu neposkytuje. Pri krabičkách mali jasnú predstavu - darčekové, pevné s priehľadným okienkom, nech sú ich koláče hneď po prevzatí vidieť. „Ideálne krabičky sme našli v packpack.sk a zaujímavé je, že sme koláče pasovali do krabičiek a nie krabičky ku koláčikom,“ smeje sa Marianna.
Na prepravu však využívajú aj krabičky s väčšími rozmermi: „Tie sme si nechali vyrobiť na mieru a sme s nimi spokojní. Vždy sme šli za pevnosťou krabičky, nech naše koláče prežijú prepravu.“ Na krabičkách nesmie chýbať ani logo firmy, čo neunikne pozornosti žiadnemu zákazníkovi. Samotná krabička je pre nich teda aj istý spôsob marketingu, ktorým sa dostávajú k svojim zákazníkom.